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(인벤펌) 오늘 핫픽스에 대한 트래비스 데이의 포스트 번역
게시물ID : diablo3_147758짧은주소 복사하기
작성자 : 신한
추천 : 10
조회수 : 1258회
댓글수 : 18개
등록시간 : 2014/04/10 22:15:44
인벤 아이디 티아노르 님 글에서 퍼왔습니다.
원문 : http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12471197317


Hey all, 

여러분, 안녕하세요.

A series of hotfixes will be deployed today making more adjustments to overall reward structures within the game.

지속적인 핫픽스 중 하나가 오늘 적용될 예정입니다. 이 패치는 게임내 전반적인 보상 체계를 좀 더 조정하게 될 겁니다.

I wanted to take a minute to explain the reasons for the changes that we are making. A driving goal of our design has been to make killing monsters feel rewarding, we want you all to find tons of cool items that you are excited about but more importantly we want you to have fun while doing it. 

이번에 적용하려고 하는 변경점에 대해서 합당한 설명을 드리고 싶군요. 우리가 의도한 게임의 궁극적인 목표는 괴물을 처치함으로써 성취감을 느끼는 것입니다. 우리는 모든 유저들에게 기대할 만한 멋진 아이템들이 아주 많이 떨어지길 바라지만 그 과정이 재미있기를 더 중요하게 생각합니다.

Rifts have always been intended to be the most efficient play method in the game, currently they aren’t for a number of reasons. Part of this has to do with the high level of efficiency in farming that players find doing things like farming Manglemaw, Razorclaw and any other number of unique monsters. Another contributing element is that farming chests without having to actually fight monsters is far more effective than actually fighting the monsters. It is very important to us that chests are exciting to find and feel rewarding but presently they are far too common and reliable to farm in certain areas of the game. 

균열은 항상 게임내에서 가장 효율적인 플레이가 되도록 의도 되었습니다만, 현재는 몇가지 이유로 그러지 못하고 있습니다. 그 중의 하나는 칼날 아귀토막아귀(1막)나 칼날발톱(4막) 등의 유니크 몬스터를 통해 아이템을 파밍하는 것이 매우 높은 효율을 보여주는 것과 관련이 있습니다. 또 다른 요인으로는 괴물들과 싸우지도 않고 궤짝을 통해 파밍하는 행위가 실제 괴물과 싸우는 것보다 더욱 효율적이란 점입니다. 우리는 유저가 궤짝을 발견하길 기대하면서 그것을 보상으로 느끼도록 하는 것을 중요하게 생각합니다만, 현재의 궤짝은 너무 흔하고 게임내 특정 지역에서는 아이템 파밍을 보증하기까지 합니다.

Finally Kadala, she has always been intended to give players some degree of control over their item upgrades. While we don’t want players to simply pick and choose from a list of items at an excessively high cost, we do want you to have an answer to the question “How do I upgrade my boots?” Kadala is meant to be that answer, she is meant to give you some direct control over the types of items you find. Since we are increasing the overall reward structure of the game she is also going to be increasing but by a larger amount than the rest of the changes since she didn't feel rewarding enough to us.

마지막으로 카달라는 유저들이 자신의 아이템을 업그레이드 하는데 어느정도 관여할 수 있도록 고안되었습니다. 우리는 유저가 지나치게 비싼 비용을 들여가면서 단순히 여러 아이템 목록중에서 하나를 고르기 보다는 "어떻게 내 신발을 업그레이드 하지?" 라는 의문에 카달라가 해답이 되길 바랍니다. 카달라가 유저에게 특정 부위의 아이템을 획득하기 위한 일종의 통제력을 제공하는 것이지요.

Without further delay here is a list of the changes that will be coming in the hotfix. 

아래 사항들이 서버 중단 없이 조만간 적용될 핫픽스들입니다.

The Bad!
Unique monsters now drop less items. 
*Uniques were dropping far more loot than their difficulty would warrant.

Chest spawns have been thinned out across all acts of the game. 
*Ideally chests become less common and something that players can’t flip games to farm. It is our goal to make them feel exciting and rewarding when you find them. 

안 좋은 점!

이제 유니크 몬스터가 드랍하는 아이템 양이 줄어듭니다.
기존에는 유니크 몬스터들의 난이도에 비해 더 많은 아이템이 떨어졌습니다.

게임 내 모든 액트에서 등장하는 궤짝의 갯수를 축소시켰습니다.
궤짝은 드물어야 하며 파밍의 대상이 되어선 안되는 것이 이상적이라 하겠습니다. 우리는 유저들이 궤짝을 발견했을때 기대감과 더불어 보상으로 느끼길 바랍니다.

The Good!
The bonus legendary drop rate for rifts is being increased from 25% to 100%!
*This means that while in a rift your chance to find a legendary item from monsters, chests, elites, and everything else is double what it is outside of rifts. No this does not mean opening bounty bags in rifts is the new hotness. ;P

Kadala’s legendary drop rate has been significantly increased.
*Blood Shards are meant to be a compelling element of rift rewards and something players are excited to get. 

좋은 점!

균열에서 전설급 아이템의 보너스 드랍율이 25%에서 100%로 증가했습니다!
이것은 균열 안에서의 일반 괴물, 궤짝, 정예 괴물 등의 모든 아이템 획득 방식이 균열 밖에서의 방식보다 두배 더 전설을 획득할 확률이 높다는 의미입니다. 그렇다고 호라드림 상자를 균열 안에서 열어보는게 새로운 유행이 되진 않을겁니다.(호라드림 상자는 어디서 열든 상관 없다는 의미)

카달라를 통해 전설을 얻을 수 있는 확률이 상당히 증가했습니다.
핏빛 파편은 유저가 획득하기를 기대하는 다른 여러가지 균열의 보상 중에서 주목할 만한 요소가 될 것입니다.

Loot is an incredibly important aspect of Diablo games and we will continue to keep a very close eye on it. If more problems arise we will continue striving to address them. It isn’t our goal to take loot away from people, we just want to make sure they are having as much fun as possible while finding it and these changes all support that goal. 

아이템 획득은 디아블로 게임에서 굉장히 중요한 측면이기 때문에 우리는 계속해서 관심을 갖고 눈여겨 볼 것입니다. 또 다른 문제들이 발생한다해도 우리는 해결책을 고심하기 위해 계속 노력할 것입니다. 유저들의 아이템 획득을 방해하는 것이 우리의 목적이 아닙니다. 단지 아이템을 획득하는 과정이 최대한 재미있기를 바랄 뿐이며 이번 핫픽스 역시 그것을 위함입니다.

Good hunting and link the loot!

즐거운 사냥과 전리품 획득이 되시길!

Travis Day

트래비스 데이 올림

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음 제 개인적인 입장에서는 역시 명불허전 블리자드 개발진들이라고 생각되네요. 멋집니다. ㅎㅎ
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