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카나이의 큐브
게시물ID : diablo3_184016짧은주소 복사하기
작성자 : MintLife
추천 : 1
조회수 : 2802회
댓글수 : 17개
등록시간 : 2015/06/24 09:40:46
인벤에 보니, 북미GM이라는 사람이 직접 글을 썼다고 하네요

Tyvalir 5 hours ago
@PardalBR: There's been some confusion about how these passives work, so let me clarify. 

With the current plan, the passives you get by breaking down Legendary items with special effects in Kanai's Cube do not replace passive skills on your character, but are instead part of a separate set of passives that are specifically stored within the cube. You can store as many special effects as possible in the cube, but only a limited number can be active at a given time (currently, this is three: one weapon effect, one armor effect, and one jewelry effect). Hope that helps!

지금계획이라고 언급하는거보니 아직 확정된사항은 아닌거같네요.
카나이의 큐브가 전설의 패시브효과를 추출하여 인벤에 끼지 않고도 패시브를 받을 수 있다고 하네요.
패시브는 캐릭터에 적용되는게 아니라 큐브 자체에 적용됩니다. 인벤분이 말씀하신 '참'같은 메커니즘이네요.

i11700149513.jpg

하단에 무기, 가슴방어구(가슴에만 한정되는지는 모르겠네요), 링(목걸이도 되는지도 모르겠어요..) 슬롯에 아이템을 두면
큐브 자체가 그 패시브 효과를 가지게 될거같네요.
예를들어, 큐브에 원소의회동을 넣으면 집자를 껴도 원소의회동 쿨이 돕니다.

그 외에 3x3 슬롯과 Transmute라는 버튼이 있는거보니, 디아2에서 있던 호라드림큐브와 같은 역할을 할것같네요.

이 큐브가 구현되면, 고뱀점이나 고크궁같은 템에 목맬필요가 없어보이네요
무기는 쓸만한거 끼고, 큐브에 일반크궁을 넣으면 되니까요.

출처 http://www.inven.co.kr/board/powerbbs.php?come_idx=2728&l=9281
http://us.battle.net/d3/en/blog/19802338/patch-230-ptr-preview-6-23-2015
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