DICE discusses BF3 weapon accessory tweaks On January 1st, 2012 in News
DICE’s Alan Kertz took to Reddit the other day to share his thoughts on the current Battlefield 3 weapon accessories and what he feels needs to be tweaked.He asked for community feedback on specific accessories such as the suppressor, heavy barrel, foregrip, etc. Here are some of his thoughts:
Foregrip: plans on adjusting the foregrip on a per-weapon basis, adding 34% reduction in horizontal recoil, based on the gun, and -20% “penalty to base accuracy when aimed”.
Bipod: a buff for the bipod is likely, since it has to be set up in order to receive the benefits (less recoil, less bullet spread)
Suppressor: added -50% “penalty to base accuracy from the hip”, +25% bonus to base accuracy when aimed and +10% reduced vertical recoil. Overall, Kertz points out that the suppressor will receive a minor nerf.
Heavy Barrel: increased max range (damage stays the same), +50% bonus to base accuracy when aimed, -25% penalty to base accuracy from the hip. Overall, the heavy barrel will have less recoil than currently.
Flash suppressor: Kertz points out that the flash suppressor is “underwhelming” and as a result, it’ll will receive +20% reduced vertical recoil, while getting a -20% penalty to base accuracy from the hip. Kertz mentioned that these changes aren’t finalized nor does is he promising that they’ll go live. They’re meant to get feedback and start a discussion. You can check out full Reddit post here (and offer your two cents).
DICE의 Alan Kertz는 Reddit에서 배틀필드3의 무기 악세사리 중 수정되어야 할 몇몇 악세사리에 대한 자신의 입장을 밝혔습니다. Kertz는 소음기, 헤비배럴, 수직손잡이 등의 밸런스에 대한 유저들의 의견을 묻고 있습니다. 다음은 그가 공개한 밸런스 조정 초안입니다.
포어그립: 수평반동 34% 감소 정조준 시 정확도 20% 감소
양각대: 일단 설치해야만 사용할 수 있다는 점을 고려, 반동과 집탄률에 대한 추가 버프를 고려 중.
소음기: 조준하지 않고 사격할 시 정확도 50% 감소 정조준 시 정확도 50% 상승 수직반동 10% 추가 감소
헤비배럴: 최대 사거리 증가 정조준 시 정확도 50% 상향 조준하지 않고 사격할 시 정확도 25% 감소 헤비배럴은 지금보다 반동이 감소할 예정.
소염기: 개발진은 소염기가 잉여하다는 것을 인지하고 있다. 이후 수직반동 20% 감소, 조준하지 않을 시 정확도 20% 감소될 예정.
이외 레이저포인터와 같은 기타 악세사리들은 현재 밸런스를 유지할 것이라고 밝혔습니다.
현재 발표된 변경점은 테스트를 거치고 있으며 추후 수정될 가능성이 있다고 합니다. 개발진은 유저들의 피드백을 기다리고 있습니다.