You then find that scores on that test correlate well with students' ability to cope with classroom stress. 당신은 그 다음 그 테스트에서 점수가 높게나온 학생이 스트레스에 대처하는 능력과 상관관계가 높다는 것을 알게 되었다. You presume your test will also correlate with students' ability to deal with stressful hospital emergencies, but you discover it does not. 당신은 당신의 시험이 또한 스트레스가 많은 긴급 병동에 다니는 학생들의 능력과 상관관계가 높지만 당신은 그걸 발견하지 못하였다. Because you have demonstrated some validity, you have learned something both about your test 당신은 어떤 타당도를 입증해야 되기 때문에 당신은 두 실험에서 무언가를 배웠을 것이다. -the circumstances in which it is valid-and about your construct-different categories of stressors have different consequences. 타당도가 있는 경우 그리고 당신의 구성개념에 대하여 스트레스의 다른 카테고리들은 다른 결과를 가지고 있다. You would then modify your test to take account of the kinds of special stressors found in hospital emergencies. 당신은 그 때 병원 비상사태에서 찾아낸 특별한 스트레스 요인의 종류를 설명하기 위하여 시험을 변경할 것입니다.