similar data have emerged from an early intervention program in chicago: fifteen years after participating in a preschool program, students saw many of the same advantages as the high/scope perry group including much higher rates of high school graduation (Ou & reynolds, 2006). 유사한 자료는 일찍이 시카고에서 중재된 프로그램으로 등장하였다: 해당 프로그램에 유치원 때 참여했던 학생들은 15년 뒤, 높은 고등학교 졸업율 등을 포함한 하이 스코프 페리 그룹과 동일한 많은 이점을 보였다. these studies provide strong evidence for the importance of the environment for intellectual development. 이러한 연구는 지적 개발을 위해 환경의 중요성에 대한 강력한 증거를 제공한다. they also provide concrete models for programs that can change the lives of children who are at risk. 또한 그들은 위험이 처해진 아이들의 인생을 바꿀 수 있는 프로그램에 대한 구체적인 기준을 제공합니다.