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(기사 원문)
번역.
Seo Tai-Ji began his career in a dance-pop boy band, but soon steered the group towards more heavyweight lyrical and musical matters, and after leaving his band he became South Korea\\'s main alternative rocker.
서태지는 그의 음악 경력을 댄스ㅡ팝 보이밴드(서태지와 아이들)로 시작했으나, 곧 그들의 음악을 좀 더
무게감 있는 가사와 음악으로 바꿨다. 그리고 그가 밴드를 떠난 뒤 그는 남한의 메인 얼터너티브 락커가
되었다.
That\\'s an especially neat achievement, considering that he\\'s nowhere near prolific — in the decade since his solo debut in 1998, Seo Tai-Ji released only three records (counting the debut), each lasting only about half an hour.
그것은 그가 전혀 작품을 많이 만들지 않는다는 점을 감안하면(1998년의 데뷔 앨범을 포함해, 그는 그때부터
10년간 단 30분짜리 앨범을 3개밖에 내지 않았다) 상당한 업적이다.
However, this is a case of quality over quantity, because 7th Issue is a very well-done piece of modern rock/metal.
그러나, 그의 7집 Issue는 굉장히 잘 만들어진 모던 락/메탈 앨범이기 때문에, 이 앨범의 길이가 짧다는 것은
그다지 중요하지 않다.
Seo Tai-Ji doesn\\'t attempt to hide his influences — the music is indebted to American metalcore of the Sevendust/Godsmack kind.
서태지는 그가 받은 영향들을 숨기려 하지 않았다. 그의 음악은 미국의 메탈코어 밴드인 Sevendust/Godsmack
의 분위기를 풍긴다.
But Seo Tai-Ji adds an interesting upgrade to this — admittedly pretty stale — sound by shedding all the angst that seemed irreplaceable to nu metal and alt metal since Korn first tuned to dropped A.
그러나 서태지는 진부한 감이 없잖아 있는 그의 음악에 흥미로운 업그레이드를 해 놓았다.
콘이 기타의 가장 낮은 현을 A로 낮춘 후,(간단히 말하자면, 극저음의 기타조욜)
그 바뀔것 같지 않던 트렌드를 깨려고 한 것이다.
Instead, he throws in a good amount of romantic melodies, although this move isn\\'t a commercially conscious sellout — the result rather reminds of Jesu, with the same big guitars that create a sunny mood, plodding ahead at a steady relaxed tempo.
그가 그의 음악에 감성적인 멜로디를 집어넣은 것이다. 상업적인 성공을 염두에 둔 것은 아니지만, 그의 음악은
밝은 분위기를 만드는 기타와, 한결같이 편안한 템포의 진행을 사용하여 Jesu를 떠올리게 한다.
Seo Tai-Ji isn\\'t really Justin Broadrick, and 7th Issue is more of a proto-Jesu, without this band\\'s hypnotizing, majestic drone: some of the tracks are still fast ("Hefty End"), and most are too dynamic.
서태지는 Justin Broadrick이 아니다. 그의 매혹적이고 장엄함을 뺀다면, 그의 7th Issue는 초창기의 Jesu의
음악의 발전형이라고 볼 수 있을것이다. (Heffy End와 같은 곡은 빠르고, 대부분은 매우 다이나믹하긴 하지만
말이다.)
But it\\'s still the kind of metal that sounds positive rather than menacing.
그러나 그의 음악은 공격적이기 보다는 밝은 분위기의 메탈이다.
If that\\'s not enough, there\\'s another reason to enjyy 7th Issue as well: the quality of songwriting.
이것만으로는 그의 7th Issue에 빠져볼 이유가 되지 못한다면, 또 다른 이유가 있다. 바로 그의 작곡수준이다.
The album is full of smart textures and arrangements, right up to tiny Aphex Twin breaks ("DB") that sound so natural they\\'re hard to spot at first, and, while there are no instant hits here, a couple of listens will reveal all the small hooks to sing in.
그의 앨범은 매우 뛰어나게 구성, 편곡되어있다. 거의 작은 Aphex Twin처럼 들리는 그의 음악(DB등 브릿지곡)
들은 매우 자연스럽게 연결되기 때문에, 처음엔 다음곡으로 넘어갔다는 것을 알아차리기 힘들정도이다.
그리고, 한번 듣고도 외울만한 곡이 없기는 하지만, 두세번만 들어보면 짧은 후렴구까지 알 수 있을 것이다.
Even the short duration doesn\\'t work against 7th Issue, because Seo Tai-Ji can free flow quality riffs like a rock & roll James Joyce, and he packs them tight enough to make the record a good example of the "less is more" adage at work.
심지어 서태지는 락앤롤을 하는 James Joyce(아일랜드의 소설가)처럼 리프들을 자유롭게 흘러가게 했고
(James Joyce는 의식의 흐름이라는 기법을 사용), 적은것이 좋은것이라는 격언을 증명이나 하듯이 타이트하게
앨범을 구성하였기에 아주 작은 부분도 7th Issue의 흠이 되지 않는다.
[참고 : 서태지의 7th Issue는 이 리뷰에서 별5개 만점에 별4개를 받았습니다.]