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3.13에서의 아리의 변화
게시물ID : lol_373430짧은주소 복사하기
작성자 : 스카너
추천 : 0
조회수 : 1566회
댓글수 : 6개
등록시간 : 2013/10/11 12:37:01
http://www.inven.co.kr/board/powerbbs.php?come_idx=3338&query=view&p=1&my=&category=&sort=PID&orderby=&where=&name=&subject=&content=&keyword=&sterm=&iskin=&mskin=&l=1997


에서 퍼온자료입니다

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출처: http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=3936634

ricklessabandon이 3.13 패치의 아리 작업을 맡았는데요, 그걸 설명하는 쓰레드를 개설했습니다.

계속 댓글이 갱신되고 있는데 우선은 변경된 스킬 설명만 옮기겠습니다.


sneak peek for ahri's 3.13 changes
ricklessabandon (qa analyst):

Essence Theft
  • Now heals Ahri for (2 + Champion Level) +9% AP each time her passive-enhanced spells hit an enemy (from 35% Spell Vamp)
Fox-Fire
  • Diminishing returns effect on same-target hits increased to 70% (from 50%) [Best case is now: 100% + 30% + 30%]
  • This puts the same-target base damages at 64 / 104 / 144 / 184 / 224 (from 80 / 130 / 180 / 230 / 280), and drops the AP ratio for that case to 64% (from 80%)
  • Fixed a bug which caused Fox-Fire to sometimes deal reduced damage to a target which should receive the standard damage amount
  • Now counts as an AoE damage source for the purposes of Spell Vamp and Rylai’s Crystal Scepter
Charm
  • Mana cost changed to 90 at all ranks (from 50 / 65 / 80 / 95 / 110)
  • Now increases the magic damage Ahri deals to the target by 20% for 4 seconds
Spirit Rush
  • Base damage reduced to 70 / 105 / 140 (from 85 / 125 / 165)
  • AP ratio reduced to 25% (from 35%)
  • These two changes put the new max damage per target values at 210 / 315 / 420 [+75% AP] (from 255 / 375 / 495 [+105% AP])
  • Spirit Rush time limit decreased to 7 seconds (from 10)


essence theft(정기 흡수)
- 이제 {(2+챔피언 레벨)+0.09 AP}x(패시브가 발동된 스킬이 적중한 숫자)를 회복합니다. (기존 35% 주문 흡혈)

Orb of Deception(현혹의 구슬)
- 변화없음

Fox-Fire(여우불)
- 같은 대상에게 들어가는 두 번째 여우불부터는 30%의 데미지가 적용됩니다. (기존 50%)
- 단일 대상이 모든 여우불을 맞았을 때의 데미지는 64/104/144/184/224 (+0.64 AP)가 됩니다. (기존 80/130/180/230/280 (+0.8 AP))
- 가끔씩 정상적인 데미지 대신 감소된 데미지를 주던 버그를 수정했습니다.
- 이제 광역 스킬 판정을 받아, 라일라이의 슬로우는 15%, 주문흡혈은 1/3이 적용됩니다. (기존 단일 스킬 판정)

Charm(매혹)
- 마나 소모가 90으로 고정됩니다. (기존 50/65/80/95/110)
- 아리에게 받는 마법 데미지를 4초간 20% 증가시킵니다.

Spirit Rush(혼령 질주)
- 기본 데미지가 70/105/140으로 감소합니다. (기존 85/125/165)
- AP 계수가 0.25로 감소합니다. (기존 0.35)
- 혼령 질주의 시간 제한이 7초로 감소합니다. (기존 10초)


ricklessabandon (qa analyst):

oh, btw, for those interested in her damage comparisons to other magic damage mages and/or assassins, here's some really basic comparisons for approximate level 6 damage:

Quote:

These changes would put her ‘almost perfect all-in’ at level 6 at 454 (+204%AP) without landing Charm, and the ‘perfect all-in’ at 587 (+273%AP) when landing Charm. Both include Both hits from Q, all 3 hits from W, and 3 hits from R onto the desired target.

Compare to these other level 6 all-ins on live:
Ahri (live) 575 (+285% AP) [with Charm], 515 (+250% AP) [without Charm]
Ahri (new) 587 (+273% AP) [with Charm], 454 (+204% AP) [without Charm]
Annie 465 (+215% AP) [this does not include any damage from Molten Shield or Tibbers's aura]
Fizz 420 (+305% AP) (+4% Missing Health)
Kassadin 350 (+250% AP) [this is with one Nether Blade attack and a zero-stack Riftwalk]
Lissandra 435 (+255% AP)
Lux 650 (+205% AP) [this includes one instance of Illumination popped by R and one instance popped by a basic attack]
Syndra 570 (+230% AP) [this is with zero additional Dark Spheres on Unleashed Power]

again, the comparisons are super basic so they're just a loose reference. the numbers don't mean anything on their own, but might help out people who aren't familiar with damage levels get a sense of what to expect when they first play against her. sometimes it's easy to lose track of numbers given there are so many being thrown around.


6레벨 콤보 데미지
  • 아리(현재): 575 (+2.85 AP) [매혹 맞추었을 때], 515 (+2.5 AP) [매혹 맞추지 못했을 때]
  • 아리(변경 후): 587 (+2.73 AP) [매혹 맞추었을 때], 454 (+2.04 AP) [매혹 맞추지 못했을 때]
  • 애니: 465 (+2.15 AP) [E 반사뎀과 티버 화염데미지 포함하지 않음]
  • 피즈: 420 (+3.05 AP) (+ 잃은 체력 4%)
  • 카사딘: 350 (+2.5 AP) [w켠 평타의 마법데미지 1대 포함, R 스택은 0]
  • 리산드라: 435 (+2.55 AP)
  • 럭스: 650 (+2.05 AP) [R로 패시브 1회 터뜨리고 평타로 1번 더 터뜨림. 총 2번]
  • 신드라: 570 (+2.3 AP) [바닥에 깔린 구체가 없을 때]


--------------- 점심 짜투리를 이용해 추가 ---------------

ricklessabandon (qa analyst):

Quote:

Originally Posted by konfetarius

Yeah, you say you want to promote "tricky" plays and you are destroying her ability to layer RW to fight bruisers like Jax.

Simple example - in Dominion, Ahri can ONLY fight bruisers 1 on 1 because she can space out R for multiple spell rotations. This design forces her to burst or lose a lot of damage due to the 4 second Amp weight. And that's just forcing the pattern, let alone the idea the idea that her sustained damage is going down in favor of burst. Plus, the W into single target nerf removes the Furor boots synergy, which is a massive nerf.

Besides, wasn't everyone complaining explicitly ABOUT "ahri the faceroll mega assassin"? It feels like you did the opposite of that. Slightly improved her assassination and nerfed everything else about her - potential mobility, "tricky" plays, sustained DPS.

thanks for this—i'll chat with manwolfaxeboss about these changes in detail. insight into how she plays on summoners rift and/or twisted treeline is super valuable, so please feel free to post more if you get a chance to play her on the pbe.

ricklessabandon (qa 분석):

인용구:

konfetarius:

그래, "트릭키" 한 플레이를 장려하겠다고 말해놓고선 아리의 RW를 이용해 잭스 같은 브루져와 싸우는 능력을 파괴해 버리네.

간단한 예 - 도미니언에서, 아리가 브루져와 싸울 수 있는 유일한 방법은 스킬 쿨 사이에 R을 벌려 쓰는 거야. 그런데 이 디자인은 순간딜을 퍼붓던가, (매혹의) 4초 데미지 증폭에서 오는 딜을 포기하도록 하지. 이건 지속딜보다 순간딜을 추구하는 패턴을 강요하는 거야. 추가로, W의 단일 타겟 판정을 없앤 너프는 격노 신발과의 시너지도 없애 버렸고, 이것 또한 큰 너프가 돼.

게다가, 모두들 불평하는 건 "아리의 엄청나게 강한 암살자 역할" 아니었어? 이건 정반대의 작업을 한 걸로 느껴지는데. 암살자 역할을 조금 강화해 주고 다른 모든 걸 너프했어 - 기동성, "트릭키"한 플레이, 지속딜.

답변 감사합니다. manwolffaxeboss와 이 변화에 대해 자세히 이야기해보도록 하죠. 소환사의 협곡 그리고/또는 뒤틀린 숲에서 아리의 플레이에 대한 통찰은 매우 귀중한 자료니, PBE에서 플레이하신 분들이 더 많은 포스트를 써 주시길 바랍니다.



ricklessabandon (qa anaylst):

Quote:

Originally Posted by Kandyvag

I haven't seen this question answered yet so I'll put it out there seeing as how it is kind of important for Assassin Ahri players.

How does the damage amplification of Ahri's charm interact with the amplification of DFG under this new iteration?

ahri's charm amplifies all of her magic damage, so items like dfg, lich bane, liandry's torment, etc all deal 20% more damage. in regards to doom (dfg's debuff): charm does stack with doom, so ahri's magic damage will be increased by 44% against that unfortunate target afflicted by both.

ricklessabandon (qa 분석):

인용구:

Kandvvag:

아직 이 질문에 대한 답을 못 봐서, 내가 암살자 아리 플레이어들에게 중요한 질문을 해야겠어.

이 패치에서, 아리 매혹의 데미지 증폭은 죽음불꽃 손아귀의 데미지 증폭과 어떻게 상호작용하지?

아리의 매혹은 아리가 주는 모든 마법 데미지를 증폭시킵니다. 죽음불꽃 손아귀, 리치베인, 리안드리의 고통 등등 모두 20% 추가 데미지를 주게 됩니다. 죽음불꽃 손아귀의 사용 효과와는 스택되므로, 그 둘을 모두 맞은 불운한 표적에게 들어가는 아리의 마법 데미지는 44% 증가합니다.


오유 여러분은 이 변화를 어떻게 생각하는지 궁금하네요

전 뼛속부터 아리 유저인데

막상 이런 사태를 보고나니 뭔가 당황스러운게...

이제껏 아리는 너프 되고나서 '준고인이다' 아니다 평타챔이다' '그저그렇다'  등등의 말을 들어와서

아리가 맘에들고 세긴하지만 뭔가 변화를 줄만한 그런 영향력은 보여주지 않았다고 생각되었는데

이번 대회를 통해 타 챔피언들의 너프로 인한 아리의 재등장으로 각곽을 받은 것이 

이런식으로 돌아오네요.. 단순히 메타의 변화이고 이것또한 유행이며 대처방법들이 나올텐데

그전에 모든 요소를 제해버린다는 느낌을 지울 수가 없네요

물론 모렐로가 말한 스킬 사용에 대한 컨트롤과 리스크를 주되 돌아오는 이득은 높이겠다는 말은 어느...정도는 이해는 갑니다만

말그대로 이론일 뿐 실제적인 게임상에서는 절대로 이런 결과물들을 보기엔 힘든 요소가 많아요

즉 매혹을 맞추지 못하면 싸울생각을 말아라 라는것과 다른게 없지 않습니까

메이지 챔프이지만 기본적으로는 암살형이었고 순간적인 폭딜과 궁딜레이를 통한 역낚시로 

여러 플레이가 가능했는데 그 모든것을 죽이는 변화가 아닌가 하는 생각이 듭니다.
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