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[더포레스트] 0.30 업데이트 원문
게시물ID : gametalk_288295짧은주소 복사하기
작성자 : 차케라
추천 : 1
조회수 : 2699회
댓글수 : 0개
등록시간 : 2015/12/23 09:42:42
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v0.30 - Burnable corpses, bone fences, dynamic blood, improved snow area, new explorable yacht, multiplayer item sharing system, wall weapon decoration, enemy balance, player strength balance tweaks and lots more
 
-불타는 시체 , 뼈 울타리, 동적 혈액, 개선 된 눈 지역, 새로운 탐험 요트, 멀티 아이템 공유 시스템, 벽 무기 의 장식, 적 밸런스, 플레이어 의 힘 밸런싱과 더 많은것들
 
Hey Everyone,
This patch makes the yacht finally explorable, and instead of having its items laid out on the deck, they are now collectable from inside.
이 패치에서는 마침에 요트가 탐험에 적합해지고, 해당 항목이 있는 배에 배치가 가능합니다. 이는 게임내부에서 수집 가능합니다.
It’s now possible to burn enemy corpses by dropping them onto fires. After a while the bodies will turn to bone, and these bones can be used to build the new ‘Bone Fence’ building type. Or alternatively stored in the new ‘Bone basket’.
이제 적의 시체를 캠프파이어 등에 집어넣어 소각하는것이 가능합니다. 소각후에는 뼛조각(bone)을 남기고 그것은 다시 '뼈 울타리(Bone Fence)' 를 건축할 수 있스니다. 또는 새로 생긴 '뼈 바구니(Bone basket)'를 만들수도 있습니다.
We’ve added dynamic blood to the enemy skin shader, to give better feedback when fighting enemies and a clearer idea of when you were actually damaging them, this was especially an issue on the larger enemies where it was never really clear if all the hits you were applying were effective.
우리는 원주민에게 데미지가 들어가는지 뚜렷하게 시각적 확인이 간으하도록 보다 더 다이나믹한 피가 튀는 효과를 추가했습니다. 특이 이점은 큰 적에게 문제였습니다.
Snow area of world has seen some big improvements, we’ve added more trees, new snowy maple, and bare maple tree variations, added new snow grass textures, more snow covered porps and improved the lighting in snow to be a little brighter.
월드의 눈지역에서 몇가지 향상된 점이 있습니다. 보다 많은 나무들, 새로운 눈덮인 단풍나무, 헐벗은 단풍나무, 추가된 눈덮힌 풀 텍스쳐, 많은 눈덮힌 장식들과 개선된 광원효과.
For multiplayer, we needed a way to share items easily between players. Building a snack cupboard or medicine cabinet isn’t the easiest system, and so we have added a new pickup to the back of the plane. The metal food tray can now be collected. In inventory combine whatever items you want to share, and equip. You can now give meds, soda, chocolate bars and some other select items to a friend in need.
We’ve also revised the multiplayer death system. Previously your body would contain a random selection of items on death instead of the actual items you died with. We’ve changed this so the corpse is now a more accurate representation of what you died with.
멀티플레이어를 위해 우리는 플레이어간의 쉬운 아이템 공유가 필요했습니다.. 스낵진열대나 약품 캐비넷을 짓는것은 전혀 간단한 시스템이 아닙니다, 또 비행기의 뒤쪽에 새로운 줏을거리를 추가했습니다. 이제 철제 푸드 트레이가 수집 가능합니다.당신의 인벤토리 조합에서요.
당신이 원하는 어떤 공유물품, 착용할것이라도. 이제 당신은 의약품, 소다, 초코바와 몇가지 친구에게 필요한 아이템들을 줄 수 있습니다.
우리는 또한 멀티플레이어의 죽음 시스템을 변경했습니다.
이 전에는 몇가지 임의의 항목이 당신의 시체에 포함되어 있었습니다만, 당신의 시체가 죽음의 더 정확한 증거이므로 이것을 변경했습니다.
(멀티를 안해서 무슨 내용인지 잘 모르겠네여 -영알못)
For pacing, we’ve fixed some issues where enemies could still find you regardless of if you had fires lit or not or if you were making too much noise. Find your base being attacked too often? Try putting out the fires and turning off your lighter.
진보를 위해, 우리는 당신이 불을 켜건 끄건, 엄청난 소음을 만들건에 개의치않고 적이 당신을 찾는 점을 수정했습니다. 당신의 베이스가 너무 자주 발견되 공격받는다면, 불을 끄고 당신의 라이터를 끄도록 해보세요
Along with this there are also a load of other fixes, changes, gameplay balance and small art tweaks all listed below.
As always, please continue to post your bug reports and feedback in the Discussions area of the Community Hub
이와 함께 아래 있는 버그픽스, 변경사항, 게임밸런스와 약간의 아트 트윅들의 목록을 확인하세요.
당신이 버그리포트와 피드백을 커뮤니티 허브에 보내주길 바랍니다. 언제나 그래왔듯이.
 
V0.30 Changelog:
(Multiplayer) New item: Metal Tin Tray ! Store up to 6 different items in any amount in it using the crafting mat then equip it to share almost everything (Cloth, Skull, Flare and explosives are currently blacklisted)
(Multiplayer) Improved performance for host when clients are far away
(Multiplayer) Fixed cliff climbing not working properly when both host and client are holding climbing axe
(Multiplayer) Revamped gather body workflow after dying. Dead body has been replaced by a backpack. Backpack now has all items you lost on it.
(Multiplayer) Steal item trigger now requires player to hold the Take button for 0.5s
(Multiplayer) Lowered kill delay of downed player from 3s to 0.5s
(Multiplayer) Doubled bone pickup auto destruct delay
(Multiplayer)Fixed enter cave animation not playing for other players
Male and female bodies can now be burned by being dropped on a burning fire, after burning with provide 4 bones and 1 skull
-남녀 상관없이 시체를 소각할 수 있습니다. 1스컬 4뼈조각이 나옵니다.
Lowered weapon fire light intensity - (상태가 안좋아진 무기가 강한 빛을 냅니다?????)
New building: wall weapon rack decoration ! -건축가능: 벽측 무기 거치대 장식
New building: bone fence ! Twice as strong as the stick fence -건축가능:뼈 팬스! 막대기 팬스보다 강하고 미려합니다.
New building: bone basket ! Stores up to 86 bones -건축가능: 뼛조각 바구니 - 86개의 뼈를 담을 수 있습니다.
New art added: Frozen body in snow -새로운표현: 눈에 얼어붙은 시체
Small camp with frozen body and orange tents added to snow area -얼어붙은 시체와 함께있는 작은캠프와 오랜지색 텐트가 눈지역에 생겼습니다.
Fixed removing waterskin from crafting mat - 재작매트에서 수통이 제거가능합니다.
Improved look of subsurface on enemy creatures -적 크리쳐의 모습이 개선
(Balance) Halved amount of meat turtles provide -거북이 고기 제공량이 절반으로 감소
(Balance) Standing fires now drain faster/need to be re-lit more often -서있는 횃불에 재 점화할때 더 빨라집니다.(오역)
Fixed missing collision on plastic panels inside shipping containers -배에 컨테이너 안쪽 플라스틱 판낼의 충돌 누락
Passenger manifest is now retrievable from plane in save games if it was not retrieved previously -이전에 검색되지 않던 비행기 승객 명단이 이제 검색됩니다.
Fixed missing home icon on leaf shelter -leaf shelter가 홈 아이콘이 뜨지 않던 현상 수정
Leaf shelter now collapses after sleeping in it, making it a one time use only -leaf shelter는 1회 사용 후 붕괴됩니다.
Fixed an issue when having both a XInput gamepad and a Steam Controller connected -스팀컨트롤러나 Xinput게임패드 사용시 문제 해결
Temp crow art replaced with new crow bird model -임시로 사용중이던 까마귀모델을 새로운 새타입으로 교체]
 
(Audio) Redesigned pale mutant screams to stand out more
(Audio) Removed some abruptly ending crow samples and added better fading to others
(Audio) Added snow footsteps
(Audio) Improved standing fire SFX
(Audio) Fixed stalagmites sounding like wood when hit
(Audio) Tent Flaps added
(Audio) Idle breaths added to cowman
(Audio) Added burn SFX to armsy and cowman
(Audio) Added die SFX to cowman and babies
(Audio) small tin trays now make sound when collided with
 
Collision added to cave door pedestal -동굴 문 받침대에 충돌 추가
Better vertex colours for plants, 10,11 and 13 -식물 10,11과 13의 꼭대기모양 개선
More turtles added to beaches and islands around the world -해변과 섬의 거북이량 추가
Dynamic damage added to skin shader! -타격시 역동성을 피부쉐이더에 추가
Linked creepy mutants to new dynamic damage skin shader to give clearer idea how much damage they have taken -새로운 역동성 추가로 타격시 데미지가 잘 들어가는지 명확하게 확인할 수 있습니다. 
(Balance) Balanced stealth so hiding is more effective -은신시 잘 숨어있는지 시각적으로 밸런싱
(Balance) Lowered range that enemies can hear falling trees -나무가 쓰러지는 소리를 적이 감지하는 범위 줄임
Vertex Painted Tents so they flap in the wind-페인팅 된 텐트가 바람에 펄럭입니다.(?)
Switched laptop color to grey to make them easier to see -스위치드 노트북이 잘보이도록 회색으로 했습니다.
Fixed missing underside of large cabin floor (visible when it was built high up on foundation)
(Performance) LOD added for large log cabin,small hunting shelter and gazebo -통나무집, 작은사냥꾼쉘터와 가제보의 LOD효과추가
Fix for bush 08 exploding when cut
Fixed plane crash going through water and terrain at some points
Fixed chocolate bars not spawning properly from dead bodies초코렛바가 시채에서 스포닝 되지 않는 문제 해결
Increased length of player stealth bar -플레이어 체력바의 길이를 늘렸습니다.
(balance)Updated enemy layout in cave 10 & cave 1 -동굴10과 동굴1의 적들 레이아웃 새로함
Added mud back in game - spawns after rain on dirt terrain only - use mud to decrease your visibility to enemies, improve stealth
-머드백추가 -비온 후 흙지대 전용 - 진흙을 바르면 적들에 대한 가시성이 떨어져 은신기능이 올라갑니다.
Animals climbing on a tree will fall down now if the tree is cut down-동물이 나무를 타고 올라갑니다. 나무를 베면 떨어집니다.
Trip wire traps are now fully removed when triggered in SP
Passenger manifest and plane axe are no longer available in hull when already owned
Bare maples added to snow area
Snow area tree density balanced
New snowy grass textures added for snow area -눈지역에 눈덮인 풀 추가
Wind now grows stronger while up in mountains -산에선 바람이 세개붑니다.
New textures for bush 08 and plant 17
Brighter snow texture on snow trees-눈덮힌 나무 광원효과
Bare blueberry bush added to snow area, replacing regular blueberry bush in snow -눈지역에 헐벗은 블루베리 덤불 추가됐습니다.
Player can no longer chop up bodies with blunt type weapons -더이상 무딘 무기로 시체를 자를수 없습니다.
Fixed bug where player being hit by swinging rock trap whilst holding log sled could break game
New yacht model with access to the inside -새 요트 모델확인을 게임 내에서
Snow versions of Bush 02,03 08 -스노우버젼 덤불 02, 03, 08
Increased fog visibility and exposure compensation while in snow area -눈지역에 있는동안 안개 가시성과 노출 보정
New billboards added for snow area -눈지역 새 간판 추가
Loading screen is now seamless between title screen and in game -로딩화면 원활
Fixed background mountain lods not matching
Added condition to complete the explore cave 2 task from todo list (the task triggered after hanging scene)
Player must now be almost fully submerged to get cleaned up/stop fire in water
Balanced tree cut down counting in strength formula, it is now easier to gain strength while doing frequent exercising (good nutrition condition still applies) but exercising a lot one day then not doesn’t increase strength for a long time
Underfeeding is now based on time spent below 50% fullness
If player has been underfed and eats he cannot get overeating points regardless of time with previous meal
Clean up of some eye level stalactites in Cave 6
Replaced old white tents with flap in wind versions
Fixed an issue with stippling not resetting properly
Fixed food sometimes ending up with "none" status
 
-부분번역포기
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출처 https://www.facebook.com/SKSgames/posts/1199992326681542
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